keluarga+bahagia

Azmi seorang kakitangan jawatan tinggi di sebuah syarikat terkemuka di Kuala Lumpur berkahwin dgn Azmah yang sepejabat dengan atas dasar cinta.

Mereka dikurniakan 3 cahaya mata dan mereka hidup bahagia bersama.

Azmah mengambil keputusan untuk berhenti kerja kerana ingin menumpukan sepenuh perhatian menjaga dan mendidik anak-anak mereka sendiri.

Azmi amat gembira dengan keputusan Azmah dan berjanji dengan Azmah untuk tidak mensia-siakan pengorbanan Azmah dan akan berkerja keras untuk memastikan Azmah dan keluarga mereka hidup senang. Setelah 3 tahun Azmah bergelar suri rumah sepenuh masa Azmah perasan perubahan ketara dengan sikap Azmi.

Azmi tidak segembira dahulu, dia kerap menjauh diri dan kelihatan penat. Azmi juga sering menolak pelawaannyauntuk makan bersama, Azmi mula kelihatan kurus.

Pada suatu hari ketika mereka sekeluarga membeli barang dapur dengan tiba-tiba Azmi jatuh pitam. Azmah terkejut dan segera meminta bantuan orang ramai. Azmi telah dikejarkan ke Hospital berdekatan dalam keadaan tak sedarkan diri.

Setiba di Hospital Azmi telah disahkan meninggal dunia semasa dalam perjalanan kerana Serangan Jantung.
IMG-20151101-WA0011
Azmah menjadi balu ketika umurnya 32 tahun dengan 3 anak dan 1 dalam kandungan. Azmah amat tertekan keatas nasib malang yang menimpa dia. Kini Azmah tiada tempat mengadu, tiada punca pendapatan kerana telah 3 tahun berhenti kerja dan amat sukar baginya untuk mendapat pekerjaan. Wang KWSP arwah pula mengambil masa untuk dipindahkan kerana arwah tidak letak penama.

Satu hari Azmah didatangi oleh sahabat arwah suaminya bernama Danial dan menyerahkan cek bernilai RM300,000. Danial menjelaskan bahawa arwah ada mengambil polisi Takaful 5tahun lepas.

Azmah amat bersyukur kerana arwah suami sentiasa memikirkan yang terbaik untuk dia dan anak-anak.

Dengan wang itu Azmah dapat menguruskan belanja keluarga dan bertahan sementara waktu mendapat pekerjaan. Azmah juga mengambil polisi Takaful supaya anak-anaknya tidak akan bermasalah sekiranya dia meninggal dunia dahulu.

Bertindaklah segera, dapatkan plan Takaful untuk pastikan anda dilindungi. Hubungi saya untuk sebarang persoalan.

Klik gambar dibawah untuk dapatkan Quotation  :

 

More from my site